Beköszöntő

Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat X. évfolyamának a 3. számát szeptemberben olvashatják. Az alábbiakban ebből ajánlunk figyelmükbe néhány írást.

Tanulmányok rovatban a tanári kérdezési stratégiákról, a gyermekek beszédéről, valamint az esszészövegek grammatikai sajátosságairól olvashatnak tanulmányokat. A Műhely rovat egyik cikke cigány tanulók és tanáraik nyelvi attitűdjével, a másik a tanulói portfólió alkalmazásával foglalkozik.

Szemle rovat egy online alkalmazott nyelvészeti folyóiratot és egy stilisztikai feladatgyűjteményt ismertet. A Kitekintő rovat egyik cikke egy alkalmazott nyelvészeti kutatásokkal foglalkozó kötetet mutat be, a másik írás témája pedig egy határon túli pedagógusképzési projekt bemutatása. A Mozaik rovat első cikke a 20 éves Simonyi Zsigmond helyesírási versenyről, a második egy szövegalkotási pályázatról tudósít. A Postaláda rovat leveleinek szerzői magyarországi és határon túli anyanyelvi versenyekről írnakNaptár rovatunkat és Facebook-oldalunkat folyamatosan friss hírekkel, a Könyvajánló rovatot pedig újabb ismertetőkkel bővítjük.

Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a folyóiratnak a Tanulmányok, a Műhely, a Szemle, a Kitekintő és a Mozaik rovatában megjelenő cikkei – az MTA Könyvtár és Információs Központ támogatásával – 2016-tól nemzetközi DOI-azonosítót kapnak. A megjelent írások letölthetők pdf-formátumban is, folyamatos oldalszámozással.

Kérjük, hogy Önök is vegyenek részt a 2017-ben tízéves jubileumát ünneplő Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztésében. Írják meg véleményüket a megjelent írásokról, és küldjék el saját munkáikat, beszámolóikat, valamint javaslataikat a Könyvajánló és a Naptár rovatba! Az írásokat a foszerk@anyanyelv-pedagogia.hu címre várjuk. Kérjük, hogy a beküldött anyagokat a honlapunkon található szerzői útmutató alapján készítsék el. Olvassanak és lájkoljanak bennünket a Facebookon is, és biztassák erre ismerőseiket!

Köszönjük szépen hűségüket és támogatásukat.

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztősége

 

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–